כנישתא חדא - האתר הרשמי - מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א Rav Eliezer Berland Shlit"a

כנישתא חדא - האתר הרשמי מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - דיווחים שוטפים 24 שעות, חדשות, תמונות, וידאו, שיעורים, שידורים חיים, סיפורים, ועוד

יום שלישי, 8 באפריל 2014

כנישתא חדא - גליון 31!!!


בס"ד בר"ה
כנישתא חדא גליון 31 - פסח תשע"ד


רבי אברהם ויצהנדלר זצ"ל
אבל כבד נפל על חסידות ברסלב בהישמע הבשורה המרה בהילקח מאתנו בפתע פתאום רבי אברהם ויצהנדלר זצ"ל מחשובי חסידי ברסלב והוא בגיל 57 שנים בלבד. ר' אברהם זכה להדפיס את ספרי ברסלב ולהוציא לאור את סדרת הספרים שיח שרפי קודש וספר מעדני מלך ועוד ספרים חשובים, זכה לשמש  בקודש את גדולי וזקני אנ"ש מהדור הקודם וכתב את כל הסיפורים ששמע מהרב לוי יצחק בנדר זצ"ל על אנ"ש מאומן. 
בזכותו יש היום הפצה של כל ספרי רבינו הק' במהדורות מתוקנות בעריכה יפה ומאירת עיניים. ר' אברהם זצ"ל היה הראשון שפתח חנות במאה שערים להפצת ספרי רבינו, והיה ראש ארגון משך הנחל. לפני כשנתיים נפטר בנו לאחר מחלה, ור' אברהם כתב ספר תורה לעילוי נשמתו והכניסו לבית המדרש ברסלב בבית שמש. היה אוהב את מורנו הרב שליט"א והיה יושב עם הרב לראות אם יש לו מה להגיה על ספריו וגם עם הרב לוי יצחק זצ"ל היה יושב על דיוקם של דברים בסיפורים ובנוסחאות של אנ"ש. ווי על דאבדין ולא משתכחין. הרב שליט"א כששמע את הבשורה המרה אמר "הוא היה הידיד הכי טוב שלי" ונשכב על הרצפה ואמר בצער אברהם אברהם עכשיו כמה יהיה קשה לכולנו בלי אברהם. ואמר לנו אחיו הרב יצחק ויצנדלהר שבסוף השבעה הרב התקשר לנחם ואמר "רבי אברהם ז''ל היה כמו התלמיד ר' נתן של הדור זכה וזיכה".                                   
הרב שלום ארוש שליט"א אחד מתלמידים המובהקים של מורינו הרב שליט"א אמר "צער צער נורא בשבילי אבל בוודאי מקבלים את פניו למעלה בשמים רבי לוי יצחק בנדר והזקנים". ר' אברהם זצ"ל פתח בית כנסת ברסלב "בית אליעזר" בשכונת רמות על פי דרך רבינו הקדוש והיה אף נוהג לנסוע מעיר לעיר למסור שיעורים לקרב רחוקים ולבו היה פתוח לרווחה. זיע"א ויהיה מליץ יושר עלינו ועל כל עם ישראל ושנזכה ללמוד מדרכיו להפיץ את דעת רבינו הקדוש בעולם. 
הרב שלום ארוש שליט"א אמר כמה פעמים בשיעוריו שאמר לו הרב יהודה ליבוביץ זצ"ל כל עוד עוסקים בהפצת יהדות אין מה לדאוג מאיומים ממלחמת גוג ומגוג. ומה שאמור לקרות באחרית הימים הכל יהיה ברחמים, ה' אומר למידת הדין "מתחילים לחזור בתשובה הנח להם לישראל" בסוף בזכות ההפצה יגיעו לכולם וכולם יעשו תשובה.

הרב אלעזר קעניג שליט"א רבם של חסידי ברסלב בצפת
מורנו הרב שליט"א אמר על הרב אלעזר קעניג שליט"א שהוא הכי מבין לעומק את רבינו ושיבח כמה פעמים את הקהילה שלו בצפת שהם אנשים מיוחדים ואנשים מיושבים וצריך ללמוד מהם. לאחרונה היו אצלו מתלמידי הרב ותינו בפניו את צערם כמה קשה בלי הרב, אמר להם צריכים לדעת שהכל דברים שמיימים ויש שליטה בשמים. באחת משיחותיו של הרב בשבת בבית המדרש ברחוב עידו הנביא לאחר תפילת שחרית בבוקר בשיעור של סיפורי מעשיות כנהוג מזה שנים בברסלב לקרוא ברבים מסיפורי מעשיות, וכשרבי לוי יצחק זצ''ל היה עדיין בחיים מנהג הרב היה ללכת לשול לשמוע ממנו איך הוא מפרש את הסיפורי מעשיות. אז הרב סיפר בעידו הנביא את הנס שהיה לרב אלעזר קעניג מצפת שהיו לו בעיות עם הריאות ולא מצאו לו ריאה מתאימה ונסע לאומן במסירות נפש וגם הרב התפלל עליו וחזר לחו"ל לטיפולים ונעשה לו נס ומצאו ריאה מתאימה של בחור צעיר שבדיוק באותו עת נפל ונפטר כשנסע על אופניו והרב אמר בזכות נס זה הרב קעניג יכול לחיות כמו צעיר. ובאחת הפעמים אמר הרב קעניג הכל בזכות התפילות של הרב שלכם.

הרב אלעזר מרדכי מנצר שליט"א 
אחד מאנ"ש דיבר השבוע עם בעל ישועות הרב אלעזר מרדכי מנצר שליט"א על מורנו הרב שליט"א, והוא אמר "תדע לך שמי שמדבר על הרב ברלנד הוא משחק באש ומזיק לעצמו, ואם הוא היה יודע כמה שזה מזיק לו, הוא היה רועד מפחד.
והמשיך ואמר שמובא בספר תפילה למשה על פרק כ"ג בתהילים מבעל המחבר הישמח משה מסאטמר שהצדיק נקרא עץ כידוע וחז"ל אומרים שהמחלוקת נמשלה למים וממילא כמו שהעץ לא יכול בלי המים כך הצדיק, שהוא העץ, לא יכול בלי המחלוקת. כי בזה שחולקים עליו הוא מקבל כח לחיות בעולם הזה. 
ואמר הרב מנצר שהוא שאל לכמה מגדולי ישראל מדוע רש"י מביא בפרשת נח פסוק ט' שיש שדרשו את נח לגנאי למי איכפת שיש שדורשים אותו לגנאי, אלא צריך להגיד שלרש"י היה קשה מדוע התורה צריכה לכתוב שנח היה צדיק מה שלא כתוב אצל שום צדיק אחר, הלא זה ברור שהוא היה צדיק?! אלא, אמר הרב מנצר, שזה מה שרש"י אומר שיש שדורשים לגנאי, כי דווקא מכיוון שהיו אנשים שחלקו על נח ודרשו אותו לגנאי לכן אנחנו יודעים כמה הוא היה צדיק! וזה מה שהתורה מלמדת אותנו שצדיק אמיתי זה צדיק שיש דורשים אותו לגנאי, שחולקים עליו, כי עצם זה שחולקים עליו זה רק מגלה שהוא צדיק באמת! הרב מנצר אמר את הפשט הזה לגדולי ישראל ואמרו לו "שפתיים יישק".

וכן כתוב בחיי מוהר"ן תא - תב
אָמַר [רבינו], כָּל הַצַּדִּיקִים הַגְּדוֹלִים הִגִּיעוּ לַמַּעֲלָה וְלַמַּדְרֵגָה שֶׁהִגִּיעוּ, אֲבָל עָמְדוּ בָּזֶה, וַאֲנִי בָּרוּךְ הַשֵּׁם בְּכָל רֶגַע וָרֶגַע נַעֲשֶׂה אִישׁ אַחֵר. וְנָתַן טַעַם לָזֶה שֶׁחוֹלְקִין עָלָיו, כִּי הַצַּדִּיק נִקְרָא אִילָן, וְיֵשׁ לוֹ שָׁרָשִׁים וַעֲנָפִים וְכוּ', וְכָל צַדִּיק קדֶם שֶׁמַּגִּיעַ לְמַדְרֵגָתוֹ יֵשׁ עָלָיו מַחֲלקֶת. כִּי אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סַנְהֶדְּרִין ז.) הַאי תִּגְרָא דַּמְיָא לְבִדְקָא דְמַיָּא, נִמְצָא שֶׁהַמַּחֲלקֶת הוּא בְּחִינַת מַיִם, וְהַמַּיִם הַיְנוּ הַמַּחֲלקֶת מְרִימִין אוֹתוֹ. אֲבָל אֲנִי צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה עָלַי מַחֲלקֶת תָּמִיד, כִּי אֲנִי הוֹלֵךְ בְּכָל פַּעַם וּבְכָל רֶגַע מִדַּרְגָּא לְדַרְגָּא. אִלּוּ הָיִיתִי יוֹדֵעַ שֶׁאֲנִי עוֹמֵד עַכְשָׁו כְּמוֹ בַּשָּׁעָה הַקּוֹדֶמֶת, לא הָיִיתִי רוֹצֶה אֶת עַצְמוֹ כְּלָל בְּזֶה הָעוֹלָם. 
פַּעַם אַחַת הָיוּ אַנְשֵׁי-שְׁלוֹמֵנוּ קוֹבְלִים לְפָנָיו שֶׁקָּשָׁה לָהֶם לִסְבּל עִנְיַן הַמַּחֲלקֶת וְהָרְדִיפוֹת וְכוּ', עָנָה וְאָמַר לָהֶם תַּאֲמִינוּ לִי שֶׁיֵּשׁ בְּיָדִי כּחַ לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם עִם כָּל הָעוֹלָם שֶׁלּא יִהְיֶה שׁוּם חוֹלֵק עָלַי, אֲבָל מַה אֶעֱשֶׂה שֶׁיֵּשׁ מַדְרֵגוֹת וְהֵיכָלוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבא אֲלֵיהֶם רַק עַל-יְדֵי מַחֲלקֶת. וְהָרְאָיָה, כִּי משֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם בְּוַדַּאי הָיָה לוֹ כּחַ הַמּוֹשֵׁךְ לְהַמְשִׁיךְ אֶת כָּל יִשְׂרָאֵל אֵלָיו, כְּדִכְתִיב (שְׁמוֹת ל"ה) "וַיַּקְהֵל משֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל", כִּי הוּא הָיָה הַדַּעַת שֶׁל כְּלַל יִשְׂרָאֵל, וְהָיָה בְּכחוֹ לְהַקְהִיל וּלְהַמְשִׁיךְ אֶת כֻּלָּם אֵלָיו, וְאַף-עַל-פִּי-כֵן מַה כְּתִיב (שָׁם ל"ג) "וְהִבִּיטוּ אַחֲרֵי משֶׁה" וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה מַה שֶּׁדָּרְשׁוּ וְכוּ' וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה עוֹד (עיין קדושין לג ע"ב, מדרש תנחומא שמות לג' ח', סנהדרין קי ע"א, תרגום יונתן ובעל הטורים על במדבר טז' ד'). וְכָל זֶה כִּי יֵשׁ דְּבָרִים כָּאֵלּוּ שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֲלֵיהֶם רַק עַל-יְדֵי מַחֲלוֹקֶת שֶׁחוֹלְקִין עָלָיו וְכוּ'. וְאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סַנְהֶדְרִין ז.) 'הַאי תִּגְרָא דַּמְיָא לְבִדְקָא דְמַיָּא' שֶׁנֶּאֱמַר: "פּוֹטֵר מַיִם רֵאשִׁית מָדוֹן" וְכוּ' וּכְתִיב (דְבָרִים כ) "כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה". וְעֵץ הַשָּׂדֶה (שֶׁקּוֹרִין בֵּיימְל) כָּל מַה שֶּׁשּׁוֹפְכִין מַיִם סְבִיבוֹ בְּיוֹתֵר, הוּא גָּדֵל בְּיוֹתֵר: 

רואים מזה שכמה שהצדיק יותר גדול יש עליו מחלוקת גדולה יותר. וכן רבינו מאריך בכמה וכמה פעמים ואופנים ומסביר איך המחלוקת היא טובה לצדיק, ושומרת עליו. וידוע כשרבינו היה באיסטנבול בדרך לארץ ישראל הוא עשה כל מיני תחבולות כדי שיחלקו עליו ויבזו אותו, ואח"כ הוא אמר שרק בזכות זה הוא הגיע לארץ ישראל, מה שאפילו סבו הבעל שם טוב לא הצליח, כי כדי להגיע לגדלות שבגדלות צריך קודם קטנות שבקטנות (עיין הכל בשבחי הר"ן ובח"מ קלט-קמ). 
אין שום ספק שאחרי כל הקטנות ובזיונות שהרב קיבל על עצמו הוא יגיע בסוף לגדלות שבגדלות שבגדלות וכו' שאי אשפר לתאר, ויחזור לא"י ולירושלים הבנויה עם בנין בית המקדש והכל יהיה מושלם. כמו שרבינו ראה בחלום המובא בחיי מוהר"ן צ"א שכולם דברו נגדו ואמרו "איך עשית חטא גדול כזה?" (השמטות) ורוב התלמידים עזבו אותו ונעשה רעש גדול עד שהוא החליט ללכת למדינה אחרת ואחרי זמן מה גם שם דברו מזה אז הוא הלך לעוד מדינה וכו', עד שבסוף ע"י כל זה רבינו ראה שהוא יגיע למדרגות גבוהות מאוד עד שיתקיים בו הפסוק "ופרי הארץ לגאון ולתפארת", כולם יחזרו אליו ואפילו האבות הקדושים יתפארו בו, עיי"ש. ועיין ילקוט שמעוני (ישעיהו פרק ס' רמז תצט) מה שאבות הקדושים אומרים על הצדיק שסובל בשביל ישראל "אע"פ שאנו אבותיך אתה טוב ממנו שסבלת עונות בנינו ועברו עליך מדות קשות ורעות מה שלא עברו על הראשונים ועל האחרונים, והיית שחוק ולעג באומות בשביל ישראל וישבת בחשך ואפלה ועיניך לא ראו אור וצפד עורך על עצמך וגופך היה יבש כעץ ועיניך חשכו מצום וכחך יבש כחרס וכל אלו מפני עונות בנינו."

הרב יעקב גבירץ שליט"א
לפני 40 שנה בשנת תשל"ג הרב נסע לארה"ב ושהה שם במשך חצי שנה כדי לקבל גרין קארד שיתאפשר לו לנסוע לאומן. באותם ימים ברוסיה שלטו הקומוניסטים שלא איפשרו לאזרחי ישראל להיכנס לברית המועצות ובכך במשך שנים ארוכות נמנעה האפשרות מחסידי ברסלב לפקוד את ציון רבינו הקדוש באומן, רק אזרחים אמריקאים יכלו להיכנס לרוסיה בקלות וחסידי ברסלב בזמנו ניסו בכל דרך אפשרית להגיע לאומן, אז היו כמה מחסידי ברסלב (גם הצדיק ר' שמואל שפירא עשה את אותו תהליך) שטסו במיוחד לארה"ב למשך חצי שנה כדי לקבל את אותו אישור נכסף כדי שיוכלו סוף סוף לפקוד את ציון רבינו ולקבל את ההבטחה שרבינו הבטיח למי שיבוא על הציונו ויגיד תיקון הכללי. באותם ימים הרב הגיע לניו יורק וחיפש מקום שמתפללים בו שחרית כותיקין, בזמנו בכל ברוקלין היה רק בית כנסת אחד שהיו מתפללים בו בנץ החמה, בית הכנסת של הרב יעקב גבירץ שליט"א הנמצא בבורו פארק 51 סטריט בין 12 ל13 אבניו, ומכיון שזה היה בזמנו נדיר קראו לבית הכנסת הזה 'בית הכנסת ותיקין' וכך נקרא שם בית הכנסת עד היום הזה. כמובן שהרב קבע את מושבו בבית כנסת זה. רב בית הכנסת הרב יעקב גבירץ שליט"א, שהיום הוא בן 84 שנים, סיפר כשהוא פגש את הרב בראשונה, זה היה פרשת וירא, הם החליטו בבית הכנסת לנסות לעשות מנין ותיקין גם בשבת והיה חסר להם 3 אנשים להשלים מנין, פתאום הרב נכנס אם עוד 2 יהודים (ר' משה ביננשטוק ור' שמואל וורהפתיג ז"ל), והרגישו כולם שהם ממש שלוחים משמים בדיוק בפרשה שכתוב "והנה שלושה אנשים נצבים עליו", ומאז עד היום היה תמיד מנין בבית הכנסת גם בשבתות. הרב גבירץ הבחין מיד ברב שמדובר ביהודי גדול מאוד כיבד אותו והזמין אותו לביתו לקידוש ואחר כך כשראה שאין לו מקום לישון נתן לו קומה שלמה אצלו בבית וכך במשך כל שהותו של הרב בארה"ב הוא התגורר שם והתידד מאוד עם הרב גבירץ. לפני שבוע אחד האברכים מאנ"ש שהיה בפורים אצל הרב בזימבבואה הגיע לארה"ב ופגש בבורו פארק את הרב גבירץ וסיפר לו שהגיע כעת מזימבבואה, הרב גבירץ התלהב והתעניין מאוד איך היה בפורים אצל הרב ומה קורה עם הרב. האברך סיפר לו את הכל ואז שאל את הרב גבירץ אם הוא יכול לספר על העבודת ה' של הרב בזמן שהוא היה אצלו. אז הוא ענה במילים אלו "הרב הוא לא עובד ה' הוא מלאך!!!". וסיפר לאותו אברך "ראיתי את הרב פה בחצי שנה כשהיה פה עובד את ה' בעבודות כאלה שהם ממש למעלה מדרך הטבע וגדר אנושי, לפעמים היה עומד תפילת שמונה עשרה במשך 12 שעות ברציפות, ראיתי אותו שעות יושב ולומד בלי שינה ואכילה, ואני מעיד שבכל משך זמן שהוא היה אצלי הוא לעולם לא ישן על מיטה בימות השבוע, ובקושי נמנם שעתיים על כסא, בליל שבת הוא היה מאריך בתפילה והיה עושה קידוש רק ב3 לפנות בוקר". והוסיף הרב גבירץ ואמר "היה לרב כזה חן מיוחד שמתי שהוא היה עושה ריקודים, היה פה לאנשים דרך ארץ אליו שאף אחד לא היה עוזב את המעגל אפילו שזה היה יותר משעה ריקודים". לסיום ביקש הרב גבירץ מספר טלפון של הגבאים בזימבבואה ואמר שהוא רוצה להתקשר ולדבר עם הרב.

הרב צבי עידאן שליט"א דיין לשעבר בבית דינו של הרב יצחק כדורי זצ"ל מחבר ספר קולן של סופרים ועוד ספרים, תלמידו של הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל ומלמד היום בבית מדרש של הרב בן טוב, ואחד מהרבנים של שכונת ארץ חפץ והסביבה, כששאלו אותו על הרב הגר"א ברלנד שליט"א אמר "הוא איש אמת וכל השמועות ממתנגדיו זה מכאלה שמתנכלים לו מקנאה וסתם רודפים אותו". ותמיד שואל בשלום הרב ומחכה לחזרתו לארץ. ומרגלה בפיו שאם יקימו סנהדרין אפי' שאין בית מקדש זה יכול לזרז את הגאולה.

הגיע לידינו סיפור נפלא מתושב ב"ב תלמיד של הרב שסיפר שהוא התייעץ עם הרב האם לקנות דירה בבית שמש הרב אמר לו כן טוב תקנה בבית שמש. הוא התחיל בתהליך הקנייה כמו שהרב אמר לו. למזלו לפני סגירת חוזה סופי לרכישת הדירה כשהכל עדיין על הנייר הוא פגש את הרב והרב שאל אותו באיזה רחוב הוא קנה, הוא אמר לרב את השם של הרחוב ומיד הרב אמר לו אפילו שאמרתי לך לקנות בבית שמש, אבל ברחוב זה אל תקנה ותבטל הכל, הוא לא הבין מדוע אבל אם הרב אמר, לא שואלים שאלות. בדיוק כשהתחילו החפירות פרצה מריבה על המקום והכל נתקע, וסיפר שגיסו נתקע עד היום והרב ראה הכל מראש.

עוד מהנעשה בזימבבואה בפורים עם מורינו הרב שליט"א המשך מעלון קודם
הרב היה בשמחה עצומה. רבינו כותב בליקוטי מוהר"ן כשהצדיק מראה פנים שוחקות טובה היא לעולם. הרב שליט"א עשה התקשרות לרבינו לפני שסיפר מילתא דבדיחותא, הרב באחת משיחותיו דיבר באריכות שצריך להתרגל לפני כל מצוה ומעשה טוב להגיד התקשרות, ותוך כדי כך הרב אמר הריני מקשר את עצמי בכל המילתא דבדיחותא שאומר בפורים וכו' והרב שר בשמחה עצומה כמה פעמים את השיר מי הוא זה ואיזה הוא וכו' ואח"כ אמר בחוש הומור אסור לגנוב את השיר הזה כל הזכויות שמורות לאחשוורוש והוא הבעל הבית של השיר הזה כי הוא זה ששאל את אסתר "מי הוא זה ואיזה הוא" והרב הרחיב בפלפול נרחב ועמוק ובהסבר והמחשה עצומה איך הכל נהפך למהלך של נהפוך הוא, וכולם היו בשמחה עצומה. הרב אמר כמה פעמים צריכים לכסוף שהצדיק יתעבר בנו בתפילה ובכל איבר ואיבר כמו שפרשנו בעלונים הקודמים באריכות על נושא העיבור נשמה של הצדיק. אחד מהתלמידים שאל את הרב מה שמלמדים את הבנות בבתי ספר שלושתי היתה קרן במצחה מנין המקור לזה? ענה הרב בבדיחותא פשוט בפורים מתחלפות התמונות. ידוע הסיפור שגוי צייר את משה רבינו עם שתי קרני אור במצחו ועכשיו אומרים זאת על ושתי ומזה התחלף על ושתי. ושאלו שוב את הרב ולמה דווקא מלמדים את הבנות אמר רוצים לחנך את הבנות לכסוף לחתן כמו משה רבינו שנאמר עליו "כי קרן עור פניו" ובאמת כל אחת יכולה ע"י הכיסופים לזכות לחתן מאיר פנים כמו משה רבינו. הרב באחת משיחותיו סיפר שחמיו כל החיים היה מרבה באמירת תהלים ולכן כשנולדה בתו הרבנית תליט"א הוא קרא לה תהילה ע"ש התהלים. והיה אומר לה מילדותה בהתנוצצות של רוה"ק, "יהיה לך חתן שיתבודד בהרים ובגבעות וכל הזמן ישיר ויהלל לה' ואת תצטרכי ללכת לחפש אותו בהרים ובגבעות". בעל המקום שבו שוהה הרב אמר לרב שאף פעם לא היה כזה ציבור גדול בבית הכנסת בזימבבואה, עכשיו שבאתם עם החסידים ממש החייתם את המקום. ואנשי המקום אמרו שבזכותכם למדנו איך יהודי צריך להתפלל. קבוצה גדולה מתלמידי הרב נשארה בזימבבואה עם הרב לפחות עד אחרי פסח והרב מגיע להתפלל איתם בכל יום ונותן להם שיעורים וכבר עשו שלושה שבתות ביחד והרב היה בכל התפילות ובכל הסעודות של שבת, וביום המולד הרב הגיע בזמן של המולד (בשעה 3:33  לפנות בוקר לפי שעון זימבבואה) ורקדו כשעה וחצי עד תפילת וותיקין, כידוע שהרב מדבר תמיד שבזמן המולד זה רגע שאפשר לפעול את כל הישועות ולהמתיק את כל הדינים.   

אסור לתת עצות לצדיק 
לאחרונה אמר הרב שאנשים באים אליו ונותנים לו עצות כגון הרב תחזור לארץ וכדומה הרב אמר כל מה שקורה הכל זה על פי ה' ואסור להחליט בשביל ה' יתברך. חייבים להתפלל שהרב יחזור לארץ, הרב רוצה שיתפללו עליו, אבל לא שיתנו לו עצות מה לעשות ואיך להנהיג, אנשים צריך להאמין שהכל זו הנהגה של ה'. הרב אמר באחת משיחותיו, למה היה קשה להאמין במשה כי משה כל פעם אמר לעם ישראל הנהגה אחרת פעם בואו לצעוק שלשה ימים לה', פעם ללכת אחריו למדבר במסירות נפש לקפוץ לים וכו' ולא הבינו שכל השינויים הם על פי ה'. באחת משיחותיו אמר הרב, שמשון הגיבור היה יכול להיות משיח והפסיד בזה שאמר "ישרה היא בעיני", יש לך שכל עצמי הפסדת את המשיח, תהיה מבוטל לה' בתכלית הביטול. מה שרשב"י ברח למערה ומשה ברח מחרב פרעה וכו' הכל על פי ה', כי משה היה יכול להרוג את פרעה ע"י הזכרת שם כמו שעשה למצרי, ועל רשב"י כתוב באדרא כשהוא למד תורה אש הקיפה אותו מכל הצדדים ואף אחד לא היה יכול לקרב אליו, אז אין ספק שמשה לא פחד מפרעה ורשב"י לא מהרומאים, אלא כתוב בספר אדיר במרום מהרמח"ל שע"י הבריחה הם השיגו דברים גבוהים מה שלא יכלו בצורה אחרת וע"י זה הם הביאו גאולה לאותו דור עיי"ש.

לחיזוק אמירת תיקון הכללי בכל מקום
כבר בעצרת הראשונה התקשר אלינו הרב יעקב רוסו שליט''א מכולל ביתר ואמר כל הכולל כואב שהרב לא נמצא והיות וקשה לנו להגיע לכותל לעצרת בגלל סדרי הכולל החלטנו כ-30 אברכים לומר אתכם בו זמנית את התיקון הכללי. אמרנו להם יישר כוח וכך צריך לנהוג כל מי שלא גר בירושלים, ושלא יכול להגיע, שלפחות במקום מגוריו שבו הוא נמצא יאמר יחד בו זמנית שלוש פעמים תיקון הכללי על הרב כמו שנהוג בר''ה לעשות תיקון הכללי העולמי. ושוב אנחנו מחזקים את כל מי שיכול לבוא לעצרת השבועית בימי רביעי בשעה 19:00 בערב בכותל להתפלל ולקרוע שערי שמים להצלחת הרב שליט"א ובפרט ביום רביעי הקרוב ט' ניסן (אור לי' ניסן) שכולם עסוקים בניקיונות של הבתים לפסח נעשה מסירות כולם גברים נשים וטף להגיע וידועים דברי הגמרא שטוב פעם אחת בצער מאלף שלא בצער ובפרט שזה יוצא ליל י' ניסן שאז עם ישראל עבר את הירדן ונקרע הירדן בשבילם כן נזכה שייקרעו כל המניעות וייבקע הירדן לרב שליט"א ויחזור לארץ עוד לפני פסח. וכן ביום רביעי שאחרי זה, ט"ז ניסן, א' דחול המועד פסח נעלה לרגל כולנו ונקיים את העצרת השבועית, (בכל עצרת מחלקים לילדים שמשתתפים פקלאך והפתעות).

היות בחסידות ברסלב ידועה סגולה הנפלאה של אמירת תיקון הכללי נרחיב בנושא
ידוע הסיפור שהסטרא אחרא התגרתה ברבנו שלא יגלה את סוד "תיקון הכללי" ועכשיו שהיתגלה הסוד לכולם, אמר רבנו, אתם חושבים שיהיה לכם קל עכשיו? יהיו מניעות קשות להגיד את זה, אפילו שזה רק עשרה פרקי תהילים. ואמר בזה תדעו את כח חשיבות אמירת תיקון הכללי בזה שתראו שיש מניעות של הסט"א והבעל דבר להגיד אותו. כי אם היו לנו עיניים רוחניות והיינו רואים את גדולת תיקון הכללי היינו בוודאי אומרים את התיקון הכללי כל יום ואפילו כמה פעמים ביום, אבל בגלל כח הבחירה מעלימים מאתנו מלראות כח התיקון הכללי, את כחו העצום. מי שאעפ"כ יתגבר וכן יצליח לקרוא בוודאי שכרו עצום ורב. אמר רבנו כל דיבור שאני אומר אפילו דיבור פשוט בגלל שאני אומר אותו משטחים כל המקטרגים ומבלבלים את האדם מלקיימו, וסגולת התיקון הכללי היא כ"כ עצומה שגם אם מגיע לך גהינם ותיסע לאומן אז זה יועיל לך לצאת מגהינם כפי שהבטיח רבנו. התיקון הכללי סגולתו כ"כ עצומה שהקורא אותו כל יום רואה ברכה בפרנסה ובכל מעשה ידיו , אברך אחד מהכולל של הרב שמעון ביטון שליט"א רב העיר חדרה-גבעת אולגה, הנקראת ישיבת "אור יוסף" סיפר לי שהיו לו קשיים בפרנסה ולא הספיק הכסף של הכולל. ואמר אקבל על עצמי להגיד כל יום "תיקון הכללי" בלי נדר וסיפר שנפתחו לו שערים נפלאים בפרנסה ובסייעתא דשמיא למד גם מלאכת ספרות סת"ם והצליח בזה מאד והביא פרנסה יפה הביתה וסיפר שהרגיש שהישועה באה לו מכח אמירת תיקון הכללי יום יום, אמרתי לו שגם מובא בליקוטי מוהר"ן שרבנו מביא את הזוהר שמי שזורק פירורין של לחם תהיה לו עניות וכל שכן מי שלא שומר הברית וזורק הפירורים של המח שיהיה לו עניות ל"ע וכשאומרים תיקון הכללי ממילא נתקן המח וממילא באה הפרנסה, כי עי"ז חוזרים כל ניצוצות הקדושה. באחת מדרשותיו של הרב בישיבה בעיר העתיקה אמר הרב כל בעיה שיש לך כגון של שלום בית תגיד מהר תיקון הכללי יכול להיות ע"י החטא בראת משחיתים שגורמים עי"ז סיכסוכים ושאר בעיות, וכשקוראים תיקון הכללי מכריתים אותם כמובא במסכת ברכות שאם היה ניתן רשות לעין לראות לא היינו עומדים מהפחד של הראיה של המזיקים שמסביבנו, גם בעניין לימוד הגמרא, אמר הרב, לפעמים קשה להבין את הסוגיא זה גם מחמת המסכים שעשית לעצמך וכשתגיד תיקון הכללי יסתלקו המסכים ועי"ז תבין יותר מהר ובנקל את הסוגיא, וכך בכל דבר בחיים כדלהלן.

כח אמירת תיקון הכללי לבטל את כל הגזירות "גזירת הגיוס" "גזירת האטום" ולהשיב את מורנו הר' ברלנד שליט"א לארץ
לאחרונה ערכו תלמידי ונאמני הרב בציווי הרב עצרת תפילה בכותל לביטול הגזירות בדיוק בערב צום תענית אסתר והרב הדגיש ואמר שעצרת זו היא לבטל את גזירת הגיוס ולבטל את כל שונאי ישראל "החמאסניקים" ואל-קאעידה" ואת גזירת האטום שאירן מפתחת בשביל להשמיד את ישראל ולשם כך ביקש הרב לבוא לכותל ובאותו לילה היה גשם זלעפות אך אעפ"כ תלמידי ונאמני הרב הגיעו במסירות נפש עילאית כ 300-500 איש וערכו ריקודים על פני כל הכותל להמתיק הדינים ופצחו בשירה מרגשת של "הושיעה את עמך" על אף המטר שניתך עליהם למשך רבע שעה עד שלאט לאט הצטרפו עוד ועוד ולאחר מכן נכנסו לתוך מערת הכותל להתפלל ערבית עם ניגונים כפי מנהג ישיבת "שובו בנים" ואח"כ אמירת שלש תיקון הכללי באחדות כזו נפלאה שהרגישו עי"ז שמחה נפלאה והתעלות רוחנית כל האנשים. מאוחר יותר באותו ערב המשב"ק התקשרו לרב ואמרו לו איך מחמת הגשם היו כאלו שנמענו מלהגיע והשיב להם הרב שכל אחד שהגיע שקול כנגד עשרות אלפים מכח מסירות נפשם להגיע על אף כל המניעות. לאחר שהתפללו ערבית ואמירת תיקון הכללי קראו כולם עם הרב גרשנוביץ מתלמידי הרב את התפילה שהוא עצמו חיבר וכל הציבור התרגש עד דמעות. אחד מהקטעים העיקריים שנאמרו בתפילה ובמעמד זה הוא "שהצדיק הוא כמו אמא שלנו וחסר לנו מאד ואנו מבקשים רחמים ממך אבא שבשמים תחזיר לנו במהרה את הרב לארץ הקודש ושיתבטלו כל המניעות וההפרעות המנסים למנוע את חזרתו לארץ הקודש" ואח"כ ערכו בכותל ריקודים ושרו את השיר שאמר הרב לשיר "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך" ולכוון לביטול הגזירות. ואח"כ עלו לישיבה לשמוע שיעור של מורנו הרב שליט"א בשידור ישיר מזימבבואה דרך הטלפון וכבר ראו ניסים ומיתוק הדינים שכבר באותו לילה באמצע אמירת תיקון הכללי נפלו ארבעים טילים מעזה בשטחי ארץ ישראל ובסייעתא דשמייא הכל נפל לאזורים פתוחים ואף אחד לא ניזק ומי יודע אם זה לא בזכות שערכו באותו זמן את שלשת תיקון הכללי לביטול הגזירות.
   
"וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ"
הזאב שהופיע בטבריה לפני כחודש ונשך 11 אנשים באופן נדיר, כשזאב מגיע מהיער לעיר הגמרא אומרת בתענית חיה רעה בעיר סימן רע וצריך אפילו לגזור תענית. ישר התקשרו אלינו מטבריה ואמרו לנו רמז על הרב, שיוצא "הזאב" אותיות הרב אליעזר ברלנד זימבבואה, יכול להיות שה' מרמז לנו שלא מספיק מתפללים על הרב שיחזור לארץ ואמר לי הרב אברהם סופר שיש מדרש למה הסמל של בנימין הוא זאב שהיות ובנימין לא דיבר לאביו לשון הרע שהאחים מכרו את יוסף זכה לשלוט על זאב ומי שלא שולט על פיו מלשון הרע יכול זאב לשלוט עליו, ושמע מאביו הרב יעקב סופר שליט"א שגם הסמל של בנימין באבני החושן הוא אבן ישפה נוטריקון "יש פה" ואף על פי כן שותק, כמה חמור לשון הרע. מסופר על הרב יוסף דיין זצ"ל שבעת אמירת תיקון חצות בעמוקה הגיע זאב הסתכל עליו והלך רואים שמי שצדיק וקדוש אין לחיות שליטה עליו, רבינו כותב בשיחות הר''ן מי שרוצה שיהיה לו חשק ללמוד תורה שלא ידבר על אף יהודי כי כל יהודי יש לו אות בתורה וכשלא תדבר על אף יהודי אותיות התורה יעזרו לך, כמובן שזה בא לעורר את כולנו ולא חלילה לרמז על אלו שננשכו אלא דרכם מעוררים אותנו, ובעז"ה נגיע כולנו לשלום אמיתי עד שנחזה קיום הפסוק  "וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ". מצאנו עוד רמז כשדיברו על הרב בהתחלה הגיעה לארץ מכת ארבה ובקושי השתלטו על זה, באחת משיחותיו אמר הרב שמכת הארבה היתה כעונש שחלקו על הצדיק מידה כנגד מידה, על הצדיק נאמר איש אשר רוח בו וכשעשו תשובה  ''ורוח נשא את הארבה''. מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב נצור לשונך מרע כל הצרות באות בעוון לשון הרע.  

סיפר לנו אברך הרב ד. ביטון סיפור שקרה לו עם חמיו חכם שאול זילכה הכהן זצ''ל מצאצאי יחזקאל הנביא שנפטר לפני חמש עשרה שנים בה' ניסן תשנ''ט זה היה בלכתו למקווה נפל ואיבד את ההכרה ואושפז בבי''ח והיה במצב של קומה  והלך אח''כ  לנסות להתברך אצל הרב וכשפגש את הרב ביקש ברכה עבור חמיו ואף שאל את הרב כמה פדיון לתת להמתיק דינים שחמיו יתרפא הרב אמר לו כמה לתת, ונחייה את חמיך הרב הלך אח''כ ארבע פעמים לביה''ח עם מנין תלמידים ואמרו ליד המיטה בביה''ח תיקון הכללי ותפילות לרפואה בפעם הרביעית ניגש הרב לאברך הרב ד. ביטון בביה''ח לפני שיצא ואמר לו ניסיתי לפעול להוריד אותו לחיים אך שחמיך היה צדיק והוא לא רוצה לרדת הוא כבר נכלל בנשמת משה ולכן אחזיר לך את הפדיון שנתת, אמרתי לרב שאם כבר נתתי לרב שיהיה פדיון כללי לטובת עם ישראל וישר למחרת נפטר חמיו הצדיק והיה לפלא בעיניהם איך הרב רימז זאת מלפני זה ואח''כ הרב התקשר לנחם ואמר לבתו של החכם ר' שאול זילכה זצ''ל בדמעות שאביה היה ממש מנשמת התנאים ונכלל בנשמת משה רבינו ע''ה שכמו שמשה היה ארבעים יום בשמים כך היה אביך ארבעים יום בלי הכרה זיע''א.
                                                         
תפילה שנשלח אלינו מזימבבואה שמורנו הרב שליט"א כתב לחודש ניסן
ריבונו של עולם במולד חודש ניסן חודש הנסים והנפלאות שבו יצאנו ממצרים ובו אנו יוצאים מכל הגליות ושבו הכנענו את י"א אלופי עשו "ומקול הלילא פקע איגרא" (פסחים פ"ה ע"ב). 
בחודש קדוש ונורא זה שמתחיל מהמולד (שיהיה) [שהיה] ביום שני 3:33 (4:33 בא"י) ו- 9 חלקים לפנות בוקר, ומאותו רגע של המולד נזכה להכניע י"א אלופי עשו = 11
ולומר (יהושע י' י"ב):  שֶׁמֶשׁ = 640  בְּגִבעוֹן = 133  דּוֹם = 50  וְיָרֵחַ = 224  בְּעֵמֶק = 212  אַיָּלוֹן = 97  וַיִּדּוֹם = 66  הַשֶּׁמֶשׁ = 645  וְיָרֵחַ = 224  עָמָד = 114  עַד = 74  יִקּוֹם = 156  גּוֹי = 19  אוֹיְבָיו = 36 (סה"כ 2700).
ובזכות המולד הקדוש והנורא הזה קיים בי את הפסוק (בראשית ו' ג') "בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" שעי"ז מתייחדים חמה ולבנה, בפרט ברגע המולד, והלבנה מקבלת את אור החמה שהוא 7X7X7 בשלמות ואז אורה כאור החמה, כמו שנאמר (זכריה ד' ב') "וְגֻלָּהּ עַל רֹאשָׁהּ וְשִׁבְעָה נֵרֹתֶיהָ עָלֶיהָ שִׁבְעָה וְשִׁבְעָה מוּצָקוֹת לַנֵּרוֹת אֲשֶׁר עַל רֹאשָׁהּ" שהם 7X7X7 סוד "בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר" שמשה מהתורה מניין והרי משה כתוב 647 פעמים בתורה הקדושה ומה השאלה משה מן התורה מניין? אלא שמשה זכה להאיר בשבעתיים כפול שבע שהם שרש נשמתו הקדושה והנוראה, כי שרש נשמת משה שהיא 7X7X7 נעוצה בשרש נשמת אברהם שנאמר לו (בראשית יב' א') "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ" = 343 = 7X7X7 (מגיד מישרים) שבהעלותו לשמים ה' צר קלסתר פניו כקלסתר פני אברהם, כי משה רבינו שהוציאנו ממצרים בחודש ניסן הוא חוֹדֶשׁ הנסים והנפלאות, חַדֵשׁ מְחַדֵשׁ את עולמו של הקב"ה בנסים ונפלאות חדשים לגמרי שלא היו מעולם, בכח השבעה שבעתיים 7X7X7 שזה סוד הגאולה אחרי שבועיים שבעים כי בחודש זה מתכפרים כל העוונות לכל העושה תשובה אמיתית מאהבה, וחודש זה הוא חודש הגאולה של כל אחד ואחד בכלליות ובפרטיות.
ולכן זכנו מיד עם התחלת החודש במולד לעשות תשובה אמיתית מאהבה לחדש את נפשותינו רוחותינו ונשמתינו חייתינו ויחידתנו, ונזכה בחודש זה כמו משה רבינו לדרגת היחידה כמו שנאמר (שופטים יא' לד') "וְרַק הִיא יְחִידָה" שזכתה בת יפתח שיצאה בת קול להורידה מעל המזבח (אבודרהם).
ובחודש זה שבו ישועות מקיפות נזכה לבנין בית מקדשינו לגאולה השלימה ולמשיח בן דוד כי = 30 כונתי = 486  ליחדא = 53  שמא = 341 דקודשא = 415  בריך = 232  הוא = 12  ושכינתיה = 801  בדחילו = 60  ורחימו = 270  (סה"כ 2700).

תפילה נוראה להגיד על הרב
הגיעה אלינו תפילה נדירה שהרב כתב לאחד מתלמידיו לפני כמה שנים באחת הפעמים שהרב נסע לחו"ל. מן הסתם לא ראו אז כמה התפילה מתאימה ונצרכת, כי כנראה כלפי חוץ שהרב נסע עם בני ביתו לחופשה בארה"ב אבל היום זה ברור מאוד איך הרב ראה את כל ההתרחשויות מראש. והיינו צריכים לבכות עם התפילה הזאת. וכמה שהרב מדבר לאחרונה על האטום זה לא סתם, כי הצדיק רואה את הכל מראש, ומעורר אותנו לקרוע שמיים בתפילה, ואם זה לא יספיק הוא מקבל על עצמו את הכל כמו שכתוב (מועד קטן טז ע"ב) "הקב"ה גוזר והצדיק מבטל את הגזירה". והרב אמר כמה פעמים בשיעורים שבכל שנייה יש גזרות נוראות ע"י כל ההרהורים ופגמי הברית של העולם ובכל שנייה הצדיקים מבטלים את הגזירות. וכבר הבאנו כמה פעמים בעלונים קודמים איך שהצדיקים היו מכפרים על הדור ומבטלים גזירות ע"י גלות וקבלת בזיונות ויסורים. 
והנה ציטוט מהתפילה:
ריבונו של עולם כל יכול אשר לא יבצר ממך מזימה הצל נא את [הרב] אליעזר בן עטיא [שליט"א] מהגזירה הנוראה המרחפת עליו גזירת הגירוש הנוראה מארץ הקודש מאבן השתיה מהכותל הקדוש מקור כל הישועות ושורש כל הרפואות והתקיימה בו הגזרה הנוראה "ויתשם ה' מעל אדמתם באף ובחימה ובקצף גדול (נצבים כט, כז) וישליכם אל ארץ אחרת כיום הזה" ועכשיו הוא מושלך לארץ אחרת לארץ גזירה ב-ל רבתי ואין מושיע לו והתקיימה בו הקינה הנוראה שבשערי ציון "הה-הה ד' ביזיתני ואל ארץ שעיר השלכתני ביום קרה העדה בגד יעטני ואשר ביתי היה לבוש שנים" וכעת הוא מושלך לראש כל חוצות לארץ טמאה לארץ העמים... החזירהו בשלום לארצנו ויתבטלו ממנו כל הגזירות הנוראות הללו ויותר לא יצטרך לעזוב את ארץ הקודש אבן השתיה הר המוריה דביר המוצנע אף פעם יותר בחייו ויותר לא נשאר אף פעם גלמודים ונעזבים באין תומך סומך ותהיה נסיעה נוראה זו סוף וקץ לכל צרותנו תחילה וראש לפדיון נפשנו וע"י גירוש וטלטול זה נזכה שיתכפרו כל עוונותינו ונזכה לגאולה השלמה בב"א!

נחלק את התפילה בעז"ה בעצרת הבאה בכותל ביום רביעי ט' ניסן וביום רביעי ט"ז ניסן.

תגובות לעלון
התקשר אלינו אחד האברכים וסיפר שבנו היה מאד חולה והיה בטוח שהרופא יאשפז את בנו ואמר לעצמו "יהיה קשה לי עכשיו להיות כמה ימים בבי"ח" אמר "אני נודר לעלון כנישתא חדא כל חודש סך 50 ש"ח ומקווה שבזכות זה אראה ניסים". ולא איחרה הישועה לבוא הרופא בדק ואמר אין לך מה לדאוג סך הכל זה וירוס. 
עוד אברך בהיותו בחו"ל התקשר לקראת שבת ואמר הייתי צריך ישועה בממון וברוך ה' נושעתי אשתי הזכירה לי שתרמנו לכנישתא חדא וביקשנו ישועה בזכות התרומה והישועה לא איחרה לבוא ואמר: הרגשתי חובה לספר לכם. 
בא לידינו עוד סיפור מחשיבות העלון שאפילו שהעלון הגיע לרב מורגנשטרן באמצע קריאת התורה ברוב אהבתו לרב קרא את כל העלון. לאחר מכן אמר לסובבים אותו שמותר להפסיק בין גברא לגברא אם באים לידיך דברי תורה חשובים שקשה לך להמשיך הלאה כמו ''כנישתא  חדא'', ואמר שהבעל שם טוב אמר שסיפורי צדיקים הם כמו מעשה מרכבה. אחד מחשובי אנ"ש אמר "זה אור חדש שירד עכשיו לעולם", הרב מאיר סעדה אמר "עלון של כל עם ישראל" וכשהראינו את העלון לרב בניהו שמואלי שליט"א בירך ואמר "שתזכו לזכות את כל עם ישראל". 

עזרו לנו להפיץ ותראו ניסים ונפלאות ויתקיים בנו הפסוק כמי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות.

הודעה דחופה!
גיליון זה יצא לאור בחודשים האחרונים בין עשרת לעשרים אלף עותקים כל פעם וזה עדיין לא נתן מענה לביקוש הגדול, אנחנו חייבים להכפיל את זה פי כמה! ובאמת גם לזה אין לנו את הכוחות הכספיים להמשיך, ובכל פעם החובות מתרבים. הטלפון לא מפסיק לצלצל מאנשים שרוצים את העלון אבל אין מספיק עלונים לשלוח. איננו נתמכים משום גוף או גביר כל שהוא, הכל מגיע מתרומתכם! כעת אנחנו נאלצים לרדת לחמשת אלפים עותקים עד שיספיקו התרומות. לכן אנחנו פונים אליכם הקוראים היקרים, אנא תרמו בעין יפה כדי שנוכל להמשיך ביחד להאיר את העולם באור קדוש וטהור שנמשך מסיפורי מעשיות ודיבורים קדושים של הצדיקים האמיתיים שבדורנו והצדיקים האמיתיים אשר בארץ המה. ורבינו אומר בספר המדות: "על ידי סיפורי מעשיות של צדיקים ממשיכין אורו של משיח בעולם, ודוחה הרבה חושך וצרות מן העולם". ואנחנו רואים את כל זה היום בעיניים. 

לכל קוראי העלון השם עליהם יחיו!
אנו זקוקים לעזרתכם: ככל שיגדלו התרומות כן יתפרסם העלון יותר ויותר ויתקדש שם שמים ברבים. הגענו בס"ד לאילת, אלעד, אשדוד, באר שבע, בית שמש, ביתר, בני ברק, בת ים, חדרה, חולון, חיפה, טבריה, ירוחם, ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, מודיעין, מושב בן זכאי, נהריה, נתיבות, נתניה, עפולה, פרדס כץ, פתח תקוה, צפת, קרית אונו, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רכסים, רמת גן, תל אביב, ישוב תקוע ועוד מקומות. אנחנו לא יכולים בלעדיכם!
כתוב בספר המדות (אות צדיק סימן ס"ט) "מי שאוהב את הצדיק צריך לדאוג שלא יצא עליו שם רע", וכתוב "כל השומע בזיון תלמיד חכם ואינו מוחה עתיד ליתן את הדין". העלון הזה מציל חיים! מגיעים אלינו סיפורים כל יום מיהודים תמימים שהתבלבלו מכל הדיבורים הרעים וכשקראו את העלון שבה נפשם. וגם הרבה שלא התבלבלו ולא הכירו את הרב מתחזקים מאוד מהעלון וזה נותן להם אור וכוח בעבודת ה', ור' נתן כותב בליקוטי הלכות שכל העניין של עמלק לבלבל ולהחליש את עם ישראל דווקא בזמן שלפני הגאולה לפני שהולכים לקבל את הישועה. "אשר קרך בדרך", לקרר ולהחליש את נשמות ישראל ואנחנו בעלון הזה נותנים לו מנה אחת אפיים ומחזקים את נשמות ישראל שלא להתקרר מהאמונה הקדושה בה' ובצדיקים האמיתיים ולהחזיק מעמד ברגעים האלה ברגעים האחרונים שלפני הגאולה הקרובה שנזכה לה בקרוב ממש אמן!

לתרומות 054-840-7573, 058-586-8878, 052-715-5238, ניתן לתרום בהעברה בנקאית, בכרטיס אשראי, בצ'ק, במזומן או לבקש קופת צדקה של כנישתא חדא. ניתן לשלוח תרומות ישר לכתובת שמופיע למטה. 

ניתן גם לתרום דרך האתר ע"י לחיצת כפתור "תרום" בראש העמוד

הרב אלעזר קעניג

הרב יעקב גבירץ

אברהם ויצהנדלר

הרב צבי עידאן

שאול זילכה

הרב אליעזר ברלנד









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה